
Na de perikelen rond de verwarming in de buurt Venning in de kerstperiode ondernamen SW+ en onderhoudsfirma Equans zo snel mogelijk actie om de problemen op te lossen.
Al snel werd duidelijk dat de gasketel die samen met de houtkachel instaat voor de verwarming, defect was. Equans zorgde voor een mobiele mazoutkachel die de functie van de gasketel kon overnemen in afwachting van de vervanging van de defecte gasketel.
Afgelopen zondag deed zich echter jammer genoeg een nieuw incident voor. Op de mobiele mazoutketel die diende als tijdelijke oplossing, zat een verlies waardoor de verwarming niet op volle capaciteit kon draaien. Samen met de mensen van Equans hebben we er alles aan gedaan om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Diezelfde zondag was het probleem opgelost en functioneerde de verwarming opnieuw normaal.
De situatie maakt wel duidelijk dat we met SW+ zo snel mogelijk naar een definitieve oplossing van het probleem moeten gaan. De offertes voor het plaatsen van een nieuwe gasketel zijn dan ook opgevraagd en we zullen op heel korte termijn beslissen welke nieuwe gasketel zal geplaatst worden. Daarnaast is het ook zo dat (zoals eerder al gezegd) de mensen van de firma Six binnenkort een rondgang zullen doen langs alle individuele appartementen met de bedoeling om de installatie in elk appartement te checken en daar waar nodig bij te sturen. Bewoners worden binnenkort gecontacteerd voor het maken van een afspraak om een plaatsbezoek in hun woning te brengen.
Dank bij voorbaat om hieraan mee te werken.
Een aantal bewoners zit met vragen over de technische installaties in de buurt Venning en de gehanteerde aanpak. Ze vroegen dan ook een afspraak met de directie om hierover in dialoog te gaan. Een gesprek waar onze woonmaatschappij graag op ingaat. Komende donderdag ontvangt de directie van SW+ dan ook een bewonersdelegatie om tijdens een constructief gesprek te bekijken op welke manier we hier samen lessen kunnen uit trekken.